CCOMX Utgivelse 3-25

CCOMX Utgivelse 3-25

Utgivelsesnotater 2025-04-10


Ny funksjonalitet, bedre oversikt, rebranding og solid integrasjon 

Denne utgivelsen inneholder flere viktige nyheter og forbedringer i CCOMX. Vi har lansert en ny funksjon for fleksibel håndtering av roller, noe som gir bedre oversikt over ansvar og tilleggsoppgaver i organisasjonen. I tillegg kan du nå planlegge aktiviteter for mannskapet via en ny og forbedret kalendervisning i aktivitetsplanleggeren, samt samle avvik, lager og innkjøp på ett sted i Forfallslisten.

Vi lanserer også integrasjon med Microsoft Entra ID, slik at brukere kan logge inn med eksisterende Microsoft-kontoer og få riktig tilganger automatisk – noe som forenkler brukerhåndteringen betydelig.

Som alltid har vi også gjennomført en rekke feilrettinger og forbedringer på tvers av modulene.

Denne oppdateringen markerer også starten på en rebrandingprosess. Ny logo er på plass og som et første steg har vi oppdatert dashboardet med forbedret navigasjon og enklere tilgang til viktig informasjon – rett fra framsiden. Målet er å skape en mer helhetlig og moderne brukeropplevelse som støtter både effektivitet og brukervennlighet.



🚀 Hva er nytt?

📜 Utvidet aktivitetsplanlegger

Nå kan du planlegge mannskapsaktiviteter ved hjelp av en kalendervisning, som inkluderer flyttbare og fleksible felter for en bedre oversikt og en mer effektiv planleggingsprosess.




      

🎭 Roller

Det er nå enklere å tildele roller til ansatte og få en klar visning av hvem som har tillegssoppgaver i selskapet.


NB! For å kunne opprette, redigere og slette roller, må følgende rettigheter aktiveres på stillingene:


📅 Forfallslisten – Avvik, Lager og Innkjøp samlet på ett sted

Du kan nå samle ordrer, lagerdeler og avvik fra alle avdelinger på samme sted i Forfallslisten, og eksportere data for å få full oversikt.


🔐 Entra ID Integrasjon

Sammen med lansering av nye funksjoner og feilrettinger, lanserer CCOMX-teamet også integrasjonen med Microsoft Entra ID.

For alle kunder som bruker Microsoft Entra ID (tidligere kjent som Active Directory), tilbyr vi nå muligheten til å integrere eksisterende brukerdatabase med vår plattform.

Integrasjonen gjør det mulig for brukere å logge inn i CCOMX, få kontoene sine automatisk opprettet, og bli tilordnet riktig konto, avdeling, stilling, skift, osv.


For mer informasjon og nødvendig oppsett, vennligst kontakt oss.



🛠 
Forbedringer

    Vedlikehold

    • Eksport av vedlikeholdsjobber inkluderer nå detaljer om komponentene, slik at du kan hente ut mer spesifikk informasjon fra systemet.

    • Vi har utvidet komponentklassifisering - nå kan du markere komponentene som NOX utstyr.

    • Vi har midlertidig deaktivert kjøretid-innstillingene for standardjobber, og kjøretiden på disse jobbene kan for nå ikke aktiveres inntil videre. 

    Skift & Bemanning

    • Turen viser nå kun de som er påmønstret den aktive turen, også når du skal generere en rapport.

    Dokumenter

    • Revisjonsnummeret kan forbli uendret dersom du kun redigerer dokumentinnstillingene og ikke selve innholdet. Dette kan du nå velge selv.



    🐞 Feilrettinger

    Avvik

    1. Du kan nå raskt navigere fra dashboardet til riktig fane i avviksmodulen når du trykker på "Åpne avvik"

    Sertifikater

    1. Filtreringsfunksjonen er nå blitt fikset i sertifikatmodulen, slik at du kan filtrere ut sertifikater uten utløps- eller revisjonsdato

    Vedlikehold

    • Nå kan du legge ved filer i jobbutførelsen uten at "oppdater"-rettigheten på vedlikeholdsjobbene er aktivert.

    • Vedlikeholdsjobber kan nå lagres uten problemer etter at en sjekkliste er fjernet.

    • Redigering av timetellere fjerner ikke lenger innstillingene for tilgang og ansvarlig på child counters som er tilknyttet den redigerte timetelleren.

    • Vi har forbedret søkefunksjonen i modulen, slik at det nå går raskere å finne fram til jobbene du ser etter.

    Skift & Bemanning

    1. Vi har lagt til ekstra hjelptekst for valgfrie kompetanser som vises i kompetansematrisen.



      Husk at du alltid kan kontakte supporten (
      support@ccom.no / +47 70 30 54 40) dersom du har spørsmål om oppdateringene eller trenger hjelp med nye funksjoner!




        • Related Articles

        • CCOMX Utgivelse 34

          Utgivelsesnotater for 09/11/2023 Vi er glade for å presentere utgivelse 34, som fokuserer på oppdateringer for vedlikeholdsmodulet i CCOMX. Denne oppdateringen vil forandre måten du jobber på. Nå kan du enkelt laste opp skisser til komponenter og ...
        • CCOMX Utgivelse 37.1 (Hurtigreparasjon)

          Utgivelsesnotater 31/01/2024 Takket være tilbakemeldingene vi fikk etter vår siste utgivelse (Utgivelse #37), har vi rettet opp i en feil som påvirket måten Varsler ble vist i systemet vårt på. Nå kan brukere forvente å se en korrekt og fullstendig ...
        • CCOMX Utgivelse 35.1

          Utgivelsesnotater 11/12/2023 ?Spennende nyheter! Vi introduserer Del 1 av brukegrensesnitt på mobil for CCOMX. Bli kjent med CCOMX fra et nytt perspektiv. Med del 1 kan du logge inn og navigere gjennom applikasjonen fra din smarttelefonen eller ...
        • CCOMX Utgivelse 38

          Utgivelsesnotater 08/02/2024 I den siste oppdateringen av vår plattform er vi glade for å introdusere en etterlengtet funksjonalitet innen Risikovurderingsmodulen – muligheten til å skrive ut risikovurderinger direkte. Dette forenkler prosessen med å ...
        • CCOMX Utgivelse 35

          Utgivelsesnotater 30/11/2023 I denne utgivelsen oppgraderer vi Administrasjonsinstillingene for mannskapsledelse og passasjerhåndtering. Avviks-modulen er oppdatert med ett nytt «Årsak»-felt ved registrering av nye avvik (må aktiveres for selve ...