Håndtering av tur

Håndtering av tur


Visning av en enkelt tur er delt inn 5 seksjoner:
  1. Detaljer: Dette er den første siden du kommer til, og viser informasjon som ble fylt ut under oppretting av turen eller som har blitt endret i etterkant.
  2. Mannskap: På denne siden finner man listen over mannskap på turen der man kan legge til, endre, og/eller fjerne mannskap tilknyttet en tur. Se mer utfyllende informasjon under Mannskap på en tur.
  3. Passasjer: På denne siden finner man listen over passasjerer på denne turen. Passasjerer som kan legges til må først være registrert i seksjonen for Brukere og PAX under Administratorinnstillinger.
  4. Kompetansematrise: Oversikt over kompetansedekning (i henhold til kompetansekrav for avdelingen/fartøyet) med valgt mannskap. Se også Kompetansematrise for Planlagte Aktiviteter for flere detaljer om kompetansematriser.
  5. Endringslogg: Oversikt over alle endringer som er gjort på denne turen. Dette gjelder endring av detaljer (inkludert datoer/tidspunkt og status), mannskapsliste og passasjerliste.

Redigering av turdetaljer

Info
For å redigere/oppdatere en tur, må din bruker ha nødvendige privilegier for denne modulen tilknyttet din stilling.

Vanlige scenarier/grunner for å redigere turdetaljer:
  1. Endre beskrivelse (med utfyllende detaljer).
  2. Endre start- eller sluttdato/-tid.
  3. Endre status for tur til Aktiv/Inaktiv/Fullført.
  4. Legge til eller fjerne vedlegg tilknyttet turen.
Samtlige felt som ble fylt inn under oppretting av tur kan redigeres.

Når nødvendige endringer er gjort, husk på å lagre endringer ved å klikke på "Lagre"-knappen oppe til høyre.

Gjøre en tur aktiv

Info
Bare 1 tur kan ha status som aktiv tur. Hvis du skal gjøre en annen tur aktiv, må du sørge for at ingen andre turer er satt som Aktiv.

Ved å sette status for en tur til Aktiv, vil du få spørsmål om å endre startdato og -tid til nåværende dato og tid. Dette vil si at turen begynner på det tidspunktet du endrer status, og mannskapsrapporter vil også reflektere dette.

Fullføre en tur

Ved å sette status for en tur til Fullført, vil du få spørsmål om å endre sluttdato og -tid til nåværende dato og tid. Dette vil si at turen avsluttes på det tidspunktet du endrer status, og mannskapsrapporter vil også reflektere dette.

    • Related Articles

    • Opprette ny tur

      For å opprette nye turer, må din bruker ha nødvendige privilegier for denne modulen tilknyttet din stilling. For å opprette en ny tur, begynn med å klikke på knappen "Legg til ny tur" på siden med listen over turer. Fyll inn nødvendige detaljer om ...
    • Mannskap på en tur

      For å legge til, oppdatere/redigere og fjerne mannskap, må din bruker ha nødvendige privilegier for denne modulen tilknyttet din stilling. Håndtering av mannskap på en tur gjøres fra fanen "Mannskap". Legge til mannskap For å legge til mannskap, ...
    • Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering

      Tilgang til funksjonaliteten. Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering: Klikk på "+" -symbolet i tabelloversikten, ...
    • Oversikt over turer

      Dersom turbasert mannskapsledelse er satt opp på den valgte avdelingen, vil man først få opp en liste over oppsatte turer ved å gå til menyvalget "Skift Og Bemanning". Viktige forskjeller fra aktivitetsbasert mannskapsledelse og tidligere oppsett: ...
    • ℹ️ Introduksjon til innkjøpsmodulen

      Innkjøpsmodulen hjelper deg med håndtering av alle kjøp som gjøres ombord og på land. Fra utkast til kjøpet er mottatt, har du full kontroll gjennom hele prosessen. Denne modulen er synkronisert med lagermodulen for enkel håndtering av mottak. ...