Hvordan sende epostpåminnelser (brukernavn/passord)

Hvordan sende epostpåminnelser (brukernavn/passord)

Når det opprettes profiler til nye brukere får de en epost som de må følge en link for å opprette passord til sin profil. Når brukere ikke har logget seg inn etter tidsfristen kan man sende ny påminning. En slik e-post link er gyldig i en uke. I denne artikkelen viser vi hvordan du som administrator sender ut epostpåminnelse til brukere som ikke har aktivert kontoen sin.

1. Fra din landingsside, naviger til Mannskapsadministrasjon

  1. Klikk på ⚙️Administrasjonsinnstillinger

2. Klikk på brukeren du ønsker å sende epostpåmindelse til


1. Klikk på Brukere og Pax- under Mannskapsadministrasjon og PAX-toppteksten i sidemenyen (til venstre).
2. Klikk på Brukere»i det den sekundære sidemenyen (utvides når du trykker utfører punkt 1).
3. Klikk på brukeren du ønsker å sende epostpåminnelse til.




















4. Klipp på Rediger-knappen til høyre i detaljeskjemaet.



5. Klikk på Send bekreftelses-epost på nytt-knappen.


3. Se etter bekreftelse på at epostbekreftelse ble sendt.




4. Be brukeren sjekke eposten og trykk på bekreftelseslinken:



1. Klikk på eposten fra no-reply@ccom.no

2. Klikk på linken Verify my email


5. Opprett passordet


1. Skriv inn ønsket passord.
2. Skriv inn passordet på nytt.
3. Klikk Reset-knappen for å opprette det nye passordet.



    • Related Articles

    • Hvordan legge til stillinger

      Merk: For å legge til nye Stillinger må du være Administratorbruker. Hvis du ikke har disse tilgangsrettighetene på din konto, vennligst hør med din IT-avdeling, eller kontakt CCOM Support Team: support@ccom.no. For å legge til nye stillinger må du ...
    • Hvordan legge til nytt sertifikat

      Nytt Sertifikat For å legge til et nytt sertifikat i "Sertifikat"-modulen, følg disse trinnene: Gå til "Sertifikat"-modulen innenfor sikkerhetsstyringssystemet. I "Sertifikat"-modulen, velg riktig plassering for sertifikatet, avhengig av hvordan ...
    • Hvordan legge til nye brukere

      For å legge til nye brukere i Mannskapsadministrasjonsmodulen må du være Administratorbruker. Hvis du ikke har disse rettighetene knyttet til din konto, vennligst ta kontakt med din IT-avdelin, eller kontakt CCOM Support Team: support@ccom.no. For å ...
    • Hvordan endre eller tilbakestille passordet ditt

      Om du har vært uheldig og glemt passordet ditt og blitt utestengt, eller om du ønsker å bytte passordet kan du følge stegene under for å tilbakestille passordet til din profil i CCOMX. • Naviger til passord-reset feltet i innloggingsportalen 1. Klikk ...
    • Hvordan skrive ut rapporter for planlagte aktiviteter

      CCOMX støtter generering og eksport av .pdf- eller excel-filer for utskrifts- eller arkiveringsformål. I denne artikkelen vil vi gå gjennom trinnvis hvordan du skriver ut rapporter fra Planlagte aktiviteter i modulen "Skift og bemanning". I trinn 1 ...