Opprette ny tur

Opprette ny tur

Info
For å opprette nye turer, må din bruker ha nødvendige privilegier for denne modulen tilknyttet din stilling.

  1. For å opprette en ny tur, begynn med å klikke på knappen "Legg til ny tur" på siden med listen over turer.
  2. Fyll inn nødvendige detaljer om turen:
    1. Navn: et beskrivende navn for turen
    2. Beskrivelse (valgfritt): en mer utfyllende beskrivelse av turen (f.eks. tur nr./turnavn)
    3. Start: Dato og klokkeslett for planlagt start på turen.
    4. Avslutt: Dato og klokkeslett for planlagt avslutning av turen.
    5. Status: "Aktiv", "Inaktiv" og "Fullført"
      1. "Inaktiv" status brukes under planlegging av fremtidige turer eller oppsett av turer generelt.
        Det anbefales at alle turer starter med status "Inaktiv" til frem til turen faktisk starter.
      2. "Aktiv" status brukes på den turen som er aktiv nå. Kun 1 tur kan være aktiv av gangen, så turen bør avsluttes før neste tur starter.
        Ved valg av "Aktiv" status vil du bli spurt om startdato og -tid skal endres til nåværende dato/tid, dvs. at turen starter nå. Velg "Nei" på dette dersom turen skal ha et tidligere starttidspunkt.
      3. "Fullført"-status brukes på turer som er avsluttet, og er tilgjengelig i rapporter som hentes ut.
        Ved valg av "Fullført"-status vil du bli spurt om sluttdato og -tid skal endres til nåværende dato/tid, dvs. at turen avsluttes nå. Velg "Nei" på dette dersom turen ble avsluttet på et tidligere tidspunkt. (Tips: bruk samme klokketid som ble brukt ved påmønstring så det blir av og påmønstring hel dag).
    6. Vedlegg (valgfritt): Relevante filer som skal være tilknyttet turen, som f.eks. bilder, dokumentasjon, lister, referat og/eller andre filer.
  3. Når alle nødvendige felt er fylt inn, velg "Lagre" (oppe til høyre) for å opprette turen.
  4. Du vil nå komme videre til den detaljerte oversikten over en enkelt tur der du kan håndtere turen videre.
Neste steg, se Håndtering av tur.

    • Related Articles

    • Håndtering av tur

      Visning av en enkelt tur er delt inn 5 seksjoner: Detaljer: Dette er den første siden du kommer til, og viser informasjon som ble fylt ut under oppretting av turen eller som har blitt endret i etterkant. Mannskap: På denne siden finner man listen ...
    • Mannskap på en tur

      For å legge til, oppdatere/redigere og fjerne mannskap, må din bruker ha nødvendige privilegier for denne modulen tilknyttet din stilling. Håndtering av mannskap på en tur gjøres fra fanen "Mannskap". Legge til mannskap For å legge til mannskap, ...
    • Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering

      Tilgang til funksjonaliteten. Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering Opprettelse av ny risikovurdering basert på en eksisterende risikovurdering: Klikk på "+" -symbolet i tabelloversikten, ...
    • Oversikt over turer

      Dersom turbasert mannskapsledelse er satt opp på den valgte avdelingen, vil man først få opp en liste over oppsatte turer ved å gå til menyvalget "Skift Og Bemanning". Viktige forskjeller fra aktivitetsbasert mannskapsledelse og tidligere oppsett: ...
    • Turer

      Oversikt "Turer"-fanen vil gi deg en detaljert/oppsummert liste for hver mannskapmedlem for en spesifikk reise/tur. Dette tildeles til hver mannskapsmedlem når man starter på en ny "Planlagte aktivitet"-prosess. Prosedyre Start en ny planlagt ...