Hvordan legge til nye brukere

Hvordan legge til nye brukere

InfoFor å legge til nye brukere i Mannskapsadministrasjonsmodulen må du være Administratorbruker. Hvis du ikke har disse rettighetene knyttet til din konto, vennligst ta kontakt med din IT-avdelin, eller kontakt CCOM Support Team: support@ccom.no.
Alert
For å legge til nye brukere må du sette opp følgende på forhånd:
Avdelinger: Du må ha opprettet de relevante avdelingene på forhånd for denne brukeren. Se denne artikkelen om Hvordan legge til nye avdelinger.
Stillinger: De relevante stillingene må være opprettet på forhånd. Se denne artikkelen om Hvordan legge til stillinger.
Skift: Avdelingenes skift må være opprettet på forhånd.


1. Åpne skjemaet 'Legg til ny bruker'.

1.1. Naviger til Administratorinnstillinger.

Klikk på ⚙️ Administratorinnstillinger-fanen under overskriften 'Annet'.

1.2. Naviger til Brukerkomponenten i Brukere & Pax-modulen.

  1. Klikk på Brukere & Pax-fanen under overskriften 'Mannskapsadministrasjon og PAX'.
  2. Klikk på Brukere-fanen i sekundærnavigasjonssiden.
  3. Klikk på + Ny bruker-knappen i brukerkomponentet.

2. Oversikt over brukergrensesnittet

  1. Avbryt: Klikk for å avbryte skjemaet.
  2. Personalia: Personlig informasjon om brukeren.
  3. Adresse: Brukerens bosted.
  4. Ansatt som: Angi avdeling for ansettelse, stilling, skift, tilleggstilganger, fra dato, og om ansettelsen er midlertidig eller permanent.
  5. Bankdetaljer: Oppgi brukerens bankinformasjon.
  6. Legitimasjon: Oppgi brukerens personnummer, passinformasjon og sjømannsbokinformasjon.
  7. Innstillinger: Aktiver om brukeren skal motta varsler om forfallsliste i kontoen sin. Merk: Forfallsliste finnes øverst i menylisten under overskriften 'Varsler' for vanlige brukere (dvs. det er ikke en del av Admin-innstillingene).
  8. Nærmeste pårørende: Oppgi kontaktinformasjonen til brukerens nærmeste pårørende. Merk: Dette er nyttig i tilfelle nødsituasjoner, ulykker eller andre situasjoner til sjøs som krever at mannskapets nærmeste pårørende blir varslet.
  9. Lagre: Klikk for å lagre skjemaet.

3. Brukergrensesnittet i detalj:


3.1. Avbryt

  1. Avbryt: Klikk på Avbryt-knappen for å avbryte opprettelsen av denne nye brukeren.

2.2. Personalia

Oppgi grunnleggende informasjon om brukeren. Eksempel:

  1. Legg til bilde (profilbilde)
  2. Fornavn
  3. Mellomnavn
  4. Etternavn
  5. Landkode (for telefonnummer)
  6. Telefonnummer
  7. E-post for pålogging
  8. Fødselsdato
  9. Nasjonalitet
  10. Fødselssted
  11. Skostørrelse
  12. Klesstørrelse
  13. Kjønn

3.3. Adresse

Oppgi brukerens adresseinformasjon. Eksempel:
  1. Adresse
  2. Postnummer
  3. By
  4. Land
  5. Nærmeste flyplass

3.4. Ansettelse

Oppgi brukerens ansettelsesdetaljer. Eksempel:
  1. Avdeling: Klikk på dette feltet for å velge avdelingen denne brukeren skal ansettes i.
  2. Tilgang til avdelinger: Kryss av i denne listen dersom brukeren skal ha tilgang til flere avdelinger i selskapet (på samme tilgangsnivå som sin jobbstilling).
  3. Jobbstilling: Velg stilling for ansettelsen.
  4. Skift: Velg skift ansettelse skal være koblet opp mot.
  5. Arbeidsavtale: Velg en av de to alternativene for radioknapper om ansettelsen er Permanent eller Midlertidig.
  6. Fra: Velg startdato for ansettelsen.
  7. (Hvis Midlertidig) Til: Velg sluttdato for ansettelsen.

3.5. Bankopplysninger

Oppgi brukerens bankdetaljer. Eksempel:
  1. Bankkontonummer
  2. Iban-nummer
  3. Swift-nummer

3.6. Legitimasjon

Oppgi brukerens legitimasjonsdetaljer. Eksempel:
  1. Personnummer
  2. Passnummer
  3. Pass utstedelsesland
  4. Passutløpsdato
  5. Sjøfartsbok nummer
  6. Sjøfartsbok utstedelsesland
  7. Sjøfartsbok utløpsdato
  8. Visanummer

3.7. Innstillinger

Forfallsliste-varsler: Aktiver dette for å la brukeren motta varsler i sin Forfallsliste.

3.8. Nærmeste pårørende

3.8.1. Hvordan legge til pårørende

  1. Klikk på "⊕"-knappen for å legge til ny pårørende.
  2. Når du legger til Nærmeste pårørende, vises informasjonen her.
3. Avbryt: Avbryt innlegging av informasjon om pårørende.
4. Hovedkontakt: Aktiver for å spesifisere den pårørende som hovedkontakten til brukeren.
5. Lagre: Klikk Lagre for å lagre kontaktinformasjon om den pårørende.
6. ✔️: Hovedkontakt vil bli indikert i listen over nærmeste pårørende med det grønne hake-symbolet.

3.9. Lagre

Naviger opp til toppen av skjemaet og lagre brukeren.
  1. Lagre: Klikk for å lagre den nye brukeren.

4. Finne den nye brukeren


Den nye brukeren kan nå søkes opp i brukertabellen.
    • Related Articles

    • Hvordan legge til stillinger

      Merk: For å legge til nye Stillinger må du være Administratorbruker. Hvis du ikke har disse tilgangsrettighetene på din konto, vennligst hør med din IT-avdeling, eller kontakt CCOM Support Team: support@ccom.no. For å legge til nye stillinger må du ...
    • Hvordan legge til brukerkompetanse

      1. Naviger til dine brukerprofilinnstillinger 1. Klikk på navnet ditt ved siden av brukerprofilikonet øverst i høyre hjørne av skjermen din. 2. Klikk på Profilinnstillinger fra nedtrekksmenyen. 3. Klikk på Kompetanse-fanen i modulmenyen. 4. Klikk på ...
    • Hvordan legge til sertifikater

      For å kunne legge til sertifikater, må følgende være oppført på forhånd: Sertifikatstrukturer: Du må organisere sertifikatmodulen ved å opprette en sertifikatstruktur. Sertifikattyper: Du må på forhånd angi relevant sertifikattype (CCOMX tilbyr en ...
    • Hvordan legge til rettighetsmaler

      Naviger til Kompetansemodulen. Gå til Administrasjonsinnstillinger nederst til venstre i modulmenyen fra CCOM Dashboard. Gå til Kompetansemodulen under overskriften 'Mannskapsstyring og Pax'. Klikk på Rettighetsmal-banneret i den sekundære ...
    • Hvordan legge til nytt sertifikat

      Nytt Sertifikat For å legge til et nytt sertifikat i "Sertifikat"-modulen, følg disse trinnene: Gå til "Sertifikat"-modulen innenfor sikkerhetsstyringssystemet. I "Sertifikat"-modulen, velg riktig plassering for sertifikatet, avhengig av hvordan ...