Oversikt
"Turer"-fanen vil gi deg en detaljert/oppsummert liste for hver mannskapmedlem for en spesifikk reise/tur. Dette tildeles til hver mannskapsmedlem når man starter på en ny "Planlagte aktivitet"-prosess.
Prosedyre
Start en ny planlagt aktivitet fra "Planlagte aktiviteter"-fanen som vanlig. I dette eksempelet vil jeg opprette en liste over 5 mannskapsmedlemmer for en kommende reise og tildele dem til en spesifikk "Tur" for bedre organisering innen systemet for fremtidig referanse.
Steg 1 - Planlegg ny aktivitet
Fullfør resten av den nye planlagte aktiviteten som vanlig, og velg deretter det ønskede mannskapet for denne aktiviteten.
Steg 2 - "Turer" oversikt
Ved opprettelse av den nye planlagte aktiviteten, vil systemet automatisk generere en tilsvarende oppføring i "Turer"-fanen. Denne oppføringen vil bli navngitt i henhold til betegnelsen som er angitt i "Tur"-feltet under opprettelsen av den nye planlagte aktiviteten.
Detaljert visning:
Detaljer for den planlagte aktiviteten/turen. Liste over mannskapsmedlemmer tildelt den planlagte aktiviteten/turen. Turen har ikke startet ennå, så "Status"-kolonnen forblir "Ikke bekreftet".
Steg 3 - Legge til flere mannskap til eksisterende "Tur".
Når en "Tur" er lagt til i systemet, har du fleksibiliteten til å inkludere flere mannskapsmedlemmer hvis det oppstår situasjoner eller uventede endringer i mannskapsadministrasjonen. Om dette er tilfellet, start fra Steg 1:
Når du klikker på "Tur"-feltet, vil en nedtrekksliste vise eksisterende "Turer" som du kan velge fra. I tillegg har du fortsatt muligheten til å manuelt skrive inn et navn for en helt ny liste om nødvendig. Velg den eksisterende "Tur" (April/May) fra listen og velg det nye mannskapet du vil legge til. Når alt er i orden, klikker du på "Lagre".
Sjekk den eksisterende "Turen" for å se om det ønskede mannskapet har blitt lagt til:
Det nye mannskapet er lagt til på den eksisterende "Tur"-listen.
Historikk
Ettersom tiden går og flere og flere turer legges inn i systemet, desto mer omfattende blir tabellen her, som gir en omfattende og oversiktlig samling av alle opprettede turer. Tabellen gir brukerne en detaljert oversikt som inkluderer detaljer som navn, tidsramme, beskrivelse og status for hver enkelt tur. Dette gjør det enkelt for brukerne å få et fullstendig bilde av alle nåværende og tidligere turer.
Tabellen som vises under "Turer"-fanen. For øyeblikket er det én aktiv tur og én fullført tur i tabellen. Disse er tydelig adskilt og organisert i separate rader, som gjør det enkelt for brukerne å identifisere og skille mellom dem. Når du klikker på en av de opprettede turene, åpnes den detaljerte visningen for den spesifikke turen. Her vil du finne all informasjonen som ble angitt da turen først ble opprettet. I tillegg kan du se hvilke medlemmer av mannskapet som var involvert i denne turen, noe som gir deg et komplett bilde av turen.
Print
For å skrive ut en gjeldende eller tidligere oversikt av en tur, må du først åpne den spesifikke turen du ønsker å skrive ut. Dette innebærer å klikke på turen i tabellen, og åpne den detaljerte visningen før du trykker på utskriftsfunksjonen.
I eksempelet under tar jeg utskrift av en tidligere tur i systemet (Mars):
Først velger jeg turen i tabelloversikten. Etter jeg får opp den detaljerte visningen for turen kan jeg trykke på "Print"-knappen for å ta utskrift av turen. Ved å klikke på knappen så vil systemet gi brukeren beskjed når utskriftsfilen er ferdig generert.
Resultat